Forleden kom vi til at snakke om pornografi og internettet. Hvad har det betydet for den hastighed, internettet er spredt? Er porno det sted, hvor innovationerne bliver skabt?
Der blev argumenteret for, at forretningsmodellen for porno var klar på internettet. Den lumre mand behøver ikke gå ned i videobutikken for at få opfyldt sine ønsker, man kan sidde i fred og ro bag skærmen. Men hvad så nu? Er porno stadig teknisk og kommunikativt innovativ på internettet?
Techcrunch supplerer med dels statistik, dels lidt links til innovative pornosites, hvis det var noget – og så denne lille betragtning:
“Usually the porn industry innovates first and key features make their way to more mainstream sites. But over the last couple of years, many of the new ideas around web applications, like user generated content, video sharing, etc., went mainstream first and are now hitting the porn sites”
Jeg har ikke gjort så meget research på området. Men det passer vel meget godt med udviklingen i mange andre medier. I dag er det vel heller ikke porno, der finder på nye tv-formater, bogformater, magasinformater…? Så måske pornoens rolle som innovator er slut? I hvert fald indtil vi får et nyt medie, der er lige så revolutionerende som internettet.
Tags: inspiration, internettet, pornoKategoriseret som: Digital