I dag lancerer WWF Verdensnaturfonden og Trygfonden kampagnesitet Burning Panda – en kampagne hvor Danmarks befolkning sammen kan gøre en forskel for verdens klima. Burning Panda giver danskerne en mulighed for klart og tydeligt at vise politikerne, at vi står sammen om at bremse den globale opvarmning og bakker op om arbejdet for at løse verdens klima-problemer. Kampagnen kører frem til klimatopmødet i 2009.
Jeg har haft den store fornøjelse at have en del fingre med i websitet via mit job på Bysted, hvor jeg har arbejdet med WWF i 3-4 år. Bysted har stået for webstrategi, informationsarkitektur, design og teknisk implementering.
Kampagnesitet består af tre forskellige universer: Folkegaven, Sluk Lyset Danmark og Spar CO2.
På Folkegaven kan danskerne fortælle verdens politikere, hvad de vil gøre i kampen mod global opvarmning – eller hvad de mener, politikerne skal gøre. Folkegaven består af videoer, billeder og tekster og er samtidig kampagnesitets forside. Sluk Lyset Danmark er kampagnesite for WWF’s kampagne, hvor danskerne slukker lyset i en time den 29. marts. På sitet kan man melde sig til, finde events og meget mere. Endelig kan man på Spar CO2 finde gode råd til hvilke handlinger, man selv kan gøre – udover de symbolske.
Hos Bysted har jeg og mange af medarbejderne allerede bidraget med film til websitet. Nu er det din tur. Vær med på www.burningpanda.dk.
Tags: burning panda, Bysted, videoer, wwf