Jeg bliver af og til spurgt om, hvad jeg kan anbefale i forhold til overvågning af sociale medier. Nu må jeg hellere skrive det ned. Har du også et tip – så del det i kommentarerne.
Generelt er overvågning af sociale medier ikke et modnet marked. Men her er en række tips:
- Infomedia og Meltwater har overvågningsprodukter, som koster penge. Infomedias bygger på overskrift.dk, der i en simpel udgave er gratis.
- WhosTalkin er en udmærket søgemaskine på tværs af en række medier – men desværre endnu uden automatiseret overvågning med abonnement.
- Addictomatic (http://addictomatic.com) søger ikke helt så godt, men har noget automatisering (se http://addictomatic.com/topic/%22copenhagen+airport%22).
- SocialMention.com er en tredje mulighed.
- Technorati tilbyder international blog-overvågning:
- Facebook er lukket land for andre, men har til gengældfået en lidt bedre søgetjeneste med en del filtreringsmuligheder
- Google Alerts søger på tværs af nettet og sender dig en mail, når et ord optræder for første gang på et site.
Her kan du se lidt andre tips til overvågningen.
Tags: overvågning, social software, sociale medierKategoriseret som: Digital, Kommunikation