Som nævnt har jeg fået nyt job – i sidste uge startede jeg i Kontrapunkt som leder af en ny digital enhed. Det har været en dejlig oplevelse hidtil. Der er nogle virkeligt dygtige mennesker, som jeg glæder mig til at lave en masse opgaver med.
Der står lidt om jobskiftet hos Markedsføring.
I artiklen siger jeg bl.a., at det digitale stadig er præget af hype og mode. Det mener jeg i allerhøjeste grad gælder mange ting. Der er teknisk funderede modeluner (QR-koder, Parallax-scrolling, html5/css3 effekt-galore, irrelevante apps) og der er designbølger (bløde runde former, gradients, skygger, runde hjørner, alt ligner hinanden…). Der er ikke nødvendigvis noget galt med de enkelte elementer i disse modebølger. Men det er et problem, når der ukritisk bruges de samme greb på alle udfordringer. Jeg tror, at vi i Kontrapunkt kan forene den fantastiske evne inden for branding og design med digitale kompetencer – og lave noget bedre.
Jeg er også glad for, at jeg har nogle dygtige kollegaer, som er nysgerrige og har lyst til at arbejde med, hvordan man kan arbejde digitalt på nye måder. Hvordan kan man få brugerinddragelsen godt ind i designprocessen? Hvordan kan man arbejde konceptuelt ud fra en stærk teknologisk forståelse? Hvordan kan man gentænke designprocessen i en tid, hvor kode og design smelter sammen? Hvordan kan man styrke den digitale oplevelse af brands?
PS: Send en mail til [email protected], hvis du har lyst til at være med til at finde ud af, hvordan man gør digitalt design bedre end det er i dag.
Tags: kontrapunktKategoriseret som: Kontrapunkt